De specialist voor Vervanging en Renovatie (V&R) van bruggen, tunnels, sluizen en viaducten en de aanleg van nieuwe infrastructuur.

Vervanging en Renovatie V&R projecten

Veel bruggen, tunnels, sluizen en viaducten zijn gebouwd in de jaren 50 en 60 van de 20e eeuw. Ze zijn door de jaren heen intensief belast door steeds meer en steeds zwaarder verkeer. Dit vergroot de kans op storingen en daarom moeten deze veelal worden vernieuwd.

Veiligheid van de weggebruiker staat uiteraard voorop. Daarom controleert Rijkswaterstaat onze bruggen, tunnels, sluizen en viaducten regelmatig. Zo bepalen zij de staat van het object en wanneer het tijd is om de voorbereiding van vervanging of renovatie te starten .

Het aantal storingen, spoedreparaties en tussentijds onderhoud zal toenemen. ( bron: Vervanging en renovatie | Rijkswaterstaat)

 

 

 

 

Bereikbaarheid
Het opknappen van bruggen, tunnels, sluizen en viaducten, maar ook de aanleg van nieuwe infrastructuur, brengt hinder met zich mee. Vooral als het gaat om drukke verkeersknooppunten. Ook provincies, gemeenten en vervoerders zoals ProRail hebben veel bruggen, tunnels en viaducten in beheer die worden vernieuwd.

Alles bij elkaar gaat het om veel objecten die niet allemaal tegelijk kunnen worden aangepakt. Om tijdens de werkzaamheden de regio bereikbaar te houden, stemmen wij deze daarom goed op elkaar af. Verkeershinder is onvermijdelijk, maar we doen er alles aan om die te beperken. Ook kondigen wij de werkzaamheden tijdig aan, zodat u als (vaar)weggebruiker rekening kunt houden met omleidingen en extra reistijd.

Slim en duurzaam vernieuwen
Voor deze omvangrijke klus maken we zo veel mogelijk gebruik van slimme en duurzame technieken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan eenzelfde bedieningssysteem voor sluizen en bruggen of door materialen te hergebruiken, zoals bij de renovatie van de Van Brienenoordbrug.

Martijn Muilwijk

Projectleider l Specialismes: Schuif- & Vijzeltechnieken - Vervanging & Renovatie Projecten


+31 (0)6 51 09 25 28